Wydarzenia

Wycieczki

Rok szkolny 2019/20

Klasa VI na lodowisku

Uczniowie klasy VI po raz kolejny wyjechali na wycieczkę na lodowisko do Złotowa 20 lutego 2020r. To już ostatni wyjaz w to miejsce, gdyż zima w tym roku nie chce się pokazać. Zabawa jednak jak zawsze, była udana.

Szkolna wycieczka na lodowisko

23 stycznia 2020r. uczniowie naszej szkoły wraz z wychowawcami wybrali się na lodowisko do Złotowa. Celem wycieczki było doskonalenie techniki jazdy na łyżwach, propagowanie aktywnego stylu życia i dobra zabawa. Uczniowie, którzy dobrze radzili sobie na lodzie, w ramach pomocy koleżeńskiej udzielali cennych rad i wskazówek swoim młodszym kolegom i koleżankom. Wszyscy uczestnicy wyjazdu byli bardzo zadowoleni i deklarowali chęć brania udziału w kolejnych wyjazdach.

Klasa VI na lodowisku

Kolejny udany wyjazd uczniów klasy VI odbył się 16 stycznia 2020r. na lodowisko do Złotowa. Uczniowie ze swoją wychowawczynią p. Lidią Mrotek mieli nie tylko okazję szlifować jazdę na łyżwach, ale również wzięli udział w pogadance o bezpiecznych fariach , przeprowadzonej przez złotowskich policjantów.

Rytmicznym krokiem przez świat muzyki

Dnia 13.11.2019r. uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w koncercie Duetu Perkusyjnego „Groove Masters”, który odbył się w Szkole Podstawowej w Wysokiej.

Muzycy zaprezentowali na scenie brzmienie blisko czterdziestu instrumentów perkusyjnych, zapoznali uczniów z ich klasyfikacją i podziałem na grupy. Dzieci miały możliwość zagrania z prowadzącymi na poznanych instrumentach. Szczególne zainteresowanie wzbudziła perkusja elektroniczna i ciekawy instrument o nazwie MalletKat Midi Controller. Na koncercie można było usłyszeć znane utwory tj. „Taniec z szablami”, „Księga dżungli”, czy „Marsz Torreadora”. Na zakończenie koncertu uczniowie wzięli udział w teście rytmicznym, w którym musieli wyklaskać rytm zadany przez prowadzącego. Wszyscy świetnie sobie z nim poradzili.

Koncert był doskonałą lekcją muzyki i wywarł na uczniach ogromne wrażenie.

Power  Bank

Kolejny udany wyjazd uczniów klasy VI, tym razem do Power Bank w Pile na paintball laserowy. To realistyczna gra symulująca pole walki. Nazwa laserowy paintball, nie do końca jest trafna, bo z tradycyjnym paintballem wspólne ma jedynie zasady gry.

Wchodząc do gry, otrzymujesz karabin i hełm wyposażone w czujniki trafień. Po krótkiej demonstracji działania sprzętu wchodzisz do mrocznej podziemnej areny pełnej labiryntów, gdzie zaczyna się gra. Drużyny znajdują się w swoich "bazach" po przeciwnych stronach labiryntu. Po trafieniu przez przeciwnika hełm diodami w kolorze danego zespołu. Ty dla potwierdzenia celności dostajesz potwierdzenie dźwiękowe z karabinu. Wtedy gracz przeciwny zostaje czasowo wyłączony z gry i musi aktywować się ponownie po określonym czasie, po powrocie do swojej bazy lub uzdrowiony przez medyka ze swojego zespołu.

Wiązka podczerwieni jest w 100% bezpieczna dla zdrowia, dlatego też gra nadaje się idealnie dla wszystkich niezależnie od wieku i predyspozycji. Gra przeznaczona dla tych wszystkich, którzy lubią mocne wrażenia i sportową rywalizację

Wycieczka do kina

Uczniowie klasy VI wraz z wychowawcą panią Lidią Mrotek , 10 września wybrali się na pierwszą w nowym roku szkolnym, wycieczkę. Zaplanowali wyjazd do kina, na piękny film "Król Lew".

rok szkolny 2018/19

Wycieczka do Zakopanego

To były piękne dni ...

Pięciodniową przygodę w Tatrach i Pieninach miało 17 uczniów naszej szkoły. Wyjechaliśmy 3 czerwca 2019r. tuż po północy, pierwszy kurs obraliśmy na Dziembowo, aby zabrać naszych kolegów i koleżanki z zaprzyjaźnionej szkoły.

Dalej to już droga na Kraków .... i zwiedzanie z panem przewodnikiem, byliśmy na wawelu, zobaczyliśmy słynny Dzwon Zygmunta, krypty, później Kościół mariacki, Sukiennice i próbowaliśmy słynnych krakowskich obważanek.

Około godziny 13, dotarliśmy do miejsca noclegowego, uroczo położonej willi państwa Malacina na Bachledzkim Wierchu.

Po smacznym obiadku i rozpakowaniu bagaży udaliśmy się obejrzeć Wielką Krokiew.

Kolejnego dnia udaliśmy się nad Morskie Oko.

Wieczorem udaliśmy się do Aquaparku, należał nam się relaks po takiej długiej wędrówce.

W nocy chyba grzecznie spaliśmy skoro udało się uchwycić takie ciekawoski ...

Kolejny dzień przyniósł następne atrakcje. Wyjazd w Pieniny. W Sromowcach Niżnych rozpoczęliśmy naszą przygodę ze spływem ...

W drodze powrotnej mieliśmy dwie dodatkowe atrakcje, najpierw odwiedziliśmy kościółek w którym serialowy Janosik i Maryna brali ślub, a następnie podziwial;iśmy zaporę w Nidzicy z pięknym widokiem na dwa zamki w Czorsztynie i Nidzicy.

Wieczorem odbyły się wspólne pląsy przy ognisku.

W czwartek czekała nas niespodzianka przygotowana przez panią przewodnik. Mięliśmy wybrać się do Doliny Kościeliskiej z przejściem przez Jaskienię Mroźną, na powrocie jednak ze schroniska na Polanie Ornak, pani zabrała nas do Wąwozu Kraków, gdzie odczuliśmy jak smakuje górska wspinaczka. To było mega przeżycie.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach, a wieczorem oddaliśmy się relaksowi w aquapqrku.

Wszystko co dobre szybko sie kończy, nadszedł ostatni dzień naszej wycieczki. Po śniadaniu i spakowaniu bagaży udaliśmy się na Gubałówkę, co prawda w jedną stronę mieliśmy jechać kolejką szynową, a w drugą linową, ale ze względów na wcześniejsze opady kolejka linowa nie działała. Następnie ostatnie zakupy upominków na Krupówkach i czas wracać do domu.

To już nasza ostatnia atrakcja ... Kopalnia Soli w Wieliczce, spotkanie ze Skarbnikiem i obiad na głębokości ok 100m pod poziomem morza.

To były piekne dni, pełne przygód i nowych znajomości.

Wycieczka do Majalandu

Wspaniałą przygodę w bajkowej krainie Pszczółki Mai, Heidi oraz Wikinga Vicka przeżyli niedawno uczniowie naszej szkoły uczestnicząc w wycieczce do Parku Rozrywki Majaland w Kownatach.

Dnia 17.05.2019r. wyjechaliśmy wcześnie rano, aby przeżyć niesamowitą przygodę i wspaniale bawić się przez cały dzień razem ze swoimi wychowawcami: panią Teresą, Panią Iwoną, Panią Moniką oraz Panią Aleksandrą. Nie zabrakło także rodziców, którzy towarzyszyli nam podczas wyjazdu i przypomnieli sobie jak to jest być dzieckiem i beztrosko bawić się ile sił.

Tego dnia m.in. pływaliśmy łodzią wikingów, „kręciliśmy” się na karuzelach, obejrzeliśmy przedstawienie muzyczne w teatrze Pszczółki Mai.

Najwięcej emocji wzbudziła jednak przejażdżka Rollercoasterem Wikingów, gdzie z oszałamiającą prędkością uczniowie odkrywali wnętrze mrocznej jaskini. Dużo wrażeń dostarczył Totem Wikingów, ponieważ z niesamowitą prędkością dzieci wjeżdżały do góry i zjeżdżały w dół. Korzystali też między innymi z Lasu Zabaw, basenu z kolorowymi kulkami i Super Ślizgu oraz z Latających Maszyn, a także pływali na tratwie i łodziami Wikingów.

Po wspaniałej zabawie połączonej z nauką, ponieważ uczestniczyliśmy także w dwóch projektach edukacyjnych dotyczących pszczół i pracy pszczelarza, a także poruszania się po drodze zgodnie z zasadami ruchu drogowego, zadowoleni wróciliśmy do Bądecza.

Był to dzień niezapomnianych wrażeń i z pewnością zaplanujemy jeszcze wycieczkę do innego parku rozrywki.

Wycieczka klasy V na basen

Wycieczka klasy V na lodowisko

video-1556722143.mp4

video-1556722082.mp4

Wycieczka klasy V na Power Bank

Odbyła sie kolejna wycieczka klasy V. Tym razem uczniowie wybrali się do Piły na Power Bank. Zabawa była przednia, uczniowie podzieleni na dwie grupy, ukryci w zakamarkach ciemnej piwnicy wyśmienicie się bawili.

Listopadowy wyjazd do teatru…

Dnia 7.11.2018r. wybraliśmy się do Piły aby obejrzeć w Regionalnym Centrum Kultury spektakl pt. „Magiczne drzewo”. Obejrzeliśmy historię pełną przygód, humoru i czarujących piosenek, która przywołała na scenę masę magicznych sytuacji. Trójka bohaterów po znalezieniu zaczarowanego czerwonego krzesła, wyruszyła w podróż aby odnaleźć swoich rodziców.

Przedstawienie w wykonaniu aktorów Teatru Współczesnego z Krakowa nie tylko bawiło, ale i uczyło jak ważne są więzi rodzinne, poczucie bezpieczeństwa w rodzinie i jak być odpowiedzialnym człowiekiem.

Spektakl miał charakter interaktywny, dodatkowym efektem specjalnym były wizualizacje i lasery. Wybuchy śmiechu w trakcie spektaklu, oklaski przepełniały salę i świadczyły o wyśmienitej zabawie.

Przedstawienie okazało się interesujące i wszystkim się podobało.

A po spektaklu udaliśmy się do restauracji MG Donalds i niektórzy z nas uczyli się samodzielnego składania zamówienia na interaktywnej tablicy zamówień (oczywiście mogliśmy liczyć na pomoc Pani Iwony i Pani Moniki).

Zadowoleni wróciliśmy do domu i z pewnością ponownie wybierzemy się do teatru.

WYCIECZKA DO MIEJSC PAMIĘCI W WYSOKIEJ

Ważnym elementem edukacji społecznej jest uczestniczenie w świętach narodowych i innych ważnych dniach pamięci narodowej. Z okazji zbliżającej się 100 rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielami 5.10.2018 roku udali się do Wysokiej, aby uczcić pamięć osób walczących obronie Ojczyzny. W czasie wycieczki nauczyciele przybliżyli uczniom krótką historię walk odbywających się na terenie naszej gminy.

Uczniowie odwiedzili Pomnik Powstańców Wielkopolskich oraz pomnik postawiony w hołdzie mieszkańcom miasta i gminy poległych w czasie hitlerowskiej okupacji. Zapalili znicz jak również uczcili minutą ciszy pamięć osób poległych. Nastepnie udali się do Ośrodka Upowszechniania Kultury aby zobaczyć mural powstały dla uczczenia 100- lecia wybuchu Powstania Wielkopolskiego i 100- lecia Odzyskania Niepodległości przez Polskę. Kolejnym etapem wycieczki było przejście pod Pomnik w Górach Wysockich.Tam również uczniowie zapalili znicz i uczcili minutą ciszy pamięć mieszkańców miasta zamordowanych przez hitlerowców. Wycieczka była wspaniałą okazją do refleksji oraz oddania hołdu tym, którzy zginęli.

Dzieci i nauczyciele bardzo dziękują UMiG Wysoka za udostępnienie darmowego transportu.

Wycieczka klasy V do kina -"Biały Kieł"

Wrzesień, oprócz powrotu do szkoły, zaczął się dla uczniów klasy V miłym akcentem. Wraz ze swoją wychowawczynią panią Lidią Mrotek wybrali sie na piękny film do pilskiego kina Helios. Z repertuaru wybrali film "Biały Kieł" wg. powieści amerykańskiego pisarza Jacka Londona. To opowieść o mieszance psa i wilka, który odłącza sie od rodziny i przeżywa mnóstwo przygód. Wyprawa była udana, a uczniowie planują już kolejny wyjazd.

rok szkolny 2017/18

Cztery dni w Stolicy

Uczniowie klasy IV wraz ze swoją wychowawczynią panią Lidią Mrotek udali się na czterodniową wycieczkę do Warszawy od 4 do 7 czerwca 2018r. W wycieczce brali również udział uczniowie z zaprzyjaźnionej szkoły w Dziembowie wraz ze swoimi opiekunkami panią Izą i panią Elą.Po gruntownym sprawdzeniu autobusu przez policję o godzinie 4:00 wyruszyliśmy w podróż. Wizytę w Warszawie rozpoczęliśmy od zwiedzania Lotniska Chopina, gdzie widzieliśmy starty i lądowania samolotów oraz halę odpraw. Wiekszość z nas była pierwszy raz na lotnisku.

Po południu udaliśmy się obejrzeć piękne ogrody na dachu Biblioteki Uniwersyteckiej. Wieczorem udaliśmy się do Multikina w Złotych Tarasach, gdzie obejrzeliśmy pełan wzruszeń film "Bella i Sebastian 3". Wiekszość z nas potrzebowała chusteczek, aby otrzeć łzy wzruszenia.

Jeżeli ktoś myśli, że grzecznie poszliśmy spać wieczorem, to się myli. Pani Ela podczas swojego nocnego dyżuru przeganiała nas do łóżek jeszcze o 1 w nocy, gdy przyłapała nas dreptających korytarzem. Ale rano zwarci i gotowi stawiliśmy się na śniadanie o 8:00.

Przed nami kolejny dzień pełen wrażeń.

Rozpoczęliśmy od spotkania z panią przewodnik Magdaleną pod Kolumną Zygmunta. Spędziliśmy razem 3 godziny zwiedzająć: Zamek Królewski, Plac Zamkowy, Kolumnę Zygmunta, Warszawską Syrenkę, Pomnik Małego Powstańca, Pałac Prezydencki, Grób Nieznanego Żołnierza, Pani Magda bardzo ciekawie opowiadała i odpowiadała na nasze pytania.

Kolejnym naszym celem był Pałac Kultury i Nauki, wjazd na XXX piętro i podziwianie pięknych widoków.

Kolejnym miejscem naszej wizyty były Złote Tarasy, gdzie nawet chłopcy "buszowali" po sklepach robiąc zakupy.

Kolejnego dnia udaliśmy się po śniadaniu do Domu zagadek. Jak się okazało po skończonej zabawie, był to strzał w dziesiątkę. Wszystkim bardzo się podobało i planujemy kolejny taki wypad do Piły już we wrześniu.

Tego dnia zwiedzaliśmy Łazienki Królewskie i podróżowaliśmy metrem.

Niestety wszystko co dobre szybko się kończy. nadszedł ostatni dzień naszego pobytu w warszawie. ZwiedziliśmyStadion Narodowy i warszawskie ZOO.

Pogoda podczas całego pobytu była wymarzona. Nikt nie chciał wracać do domu (chociaż już troszeczkę tęskniliśmy za rodzinką). Wróciliśmy do domu pełni wrażeń. Nawiązaliśmy nowe znajomości i przyjaźnie. To był udany wyjazd. A gdzie za rok ... ??

Szaleństwa w wodzie

Zgodnie z  założeniami, uczniowie klasy IV wybrali się na comiesięczną wycieczkę. Tym razem był to basen "Laguna" w Złotowie, gdzie udali się pod opieką wychowawcy p. Lidii Mrotek. Dzieci z zachwytem korzystały z atrakcji pływalni i oddawały się wodnym szaleństwom. Niektórzy przełamali strach i korzystali ze zjeżdżalni, inni grali w piłkę wodną, pływali na łódeczkach, czy też uczyli się nurkować.

A ferie już za nami…

Tegoroczne ferie zimowe uczniowie naszej szkoły rozpoczęli wycieczką do Piły, która odbyła się 12 lutego 2018r.

Najpierw skierowaliśmy nasze kroki do kina Helios gdzie obejrzeliśmy ciekawy film „Paddington 2” i zjedliśmy pyszny posiłek. Później udaliśmy się do Aquaparku na lodowisko. Każdy, kto był pierwszy raz na lodowisku, sprawdził czy potrafi utrzymać się w postawie pionowej na lodzie. Większości szło całkiem nieźle, choć niekiedy na tafli lodowej można było zobaczyć różnego rodzaju piruety.  Po świetnej, ale jednak wyczerpującej fizycznie zabawie, poszliśmy na basen. Amatorzy wodnych uciech korzystali z basenu rekreacyjnego z pełną gamą atrakcji, takich jak: zjeżdżalnie, rwąca rzeczka czy jacuzzi. Jednak chyba największym powodzeniem cieszyła się niebieska zjeżdżalnia, która dostarczyła dzieciom moc niezapomnianych wrażeń.

Nad bezpieczeństwem podczas wodnych zabaw czuwali przez cały czas ratownicy i opiekunowie; P.I.Tadych, P.E.Weiner i P.M.Oltmann.

Uśmiechy na twarzach dzieci  świadczyły, że program wycieczki spełnił oczekiwania wszystkich uczestników wyjazdu.

Dzieci i nauczyciele bardzo dziękują UMiG Wysoka  za udostępnienie darmowego transportu, dzięki czemu większa ilość uczniów mogła skorzystać z wyjazdu.
   Podczas ferii nie zabrakło także atrakcji w  szkole, takich jak zajęcia sportowe przeprowadzone przez  P. L. Mrotek czy zajęcia rozwijające uzdolnienia przeprowadzone przez  P. T. Nowakowską.

Wycieczka na lodowisko

W miesiącu styczniu 2018r. odbyły się trzy wyjazdy na lodowisko do Złotowa. Dwa zorganizowane dla uczniów klasy IV i VI przez panią Lidię Mrotek i jedna dla klasy I i VI zorganizowana przez panią Iwonę Tadych i panią Hannę Łasińską. Uczniowie uczyli się jazdy na łyżwach, a ci którzy już posiaedli tą umiejętność doskonalili swoje umiejętności. Na lodowisku czas szybko mija i uczniowie chętnie pojadą jeszcze raz, jeżeli tylko aura będzie sprzyjająca.

Wyjazd do teatru w bożonarodzeniowym klimacie

Dnia 12 grudnia 2017  większość uczniów naszej  szkoły wraz z wychowawcami wybrała  się  na wycieczkę do Torunia. Jednym z celów wyjazdu było obejrzenie w teatrze Baj Pomorski przedstawienia pt. „Opowieść wigilijna”, na podstawie książki Karola Dickensa.

Spektakl ten, grany w planie aktorskim oraz lalkowym, jest przejmującym wyrazem przesłania Bożego Narodzenia, jakim jest czynienie dobra bliźniemu.  Największe emocje u dzieci wywołała muzyka i pojawiające się postacie. Podobały się im także nagle zmieniające się sceny, dekoracje i gra świateł. Wszyscy nagrodzili aktorów gromkimi brawami.

W drodze do niezwykle oryginalnego budynku teatru dzieci zobaczyły Stare Miasto, Toruński Jarmark Bożonarodzeniowy, no i oczywiście pokłoniły się Mikołajowi Kopernikowi.

Na drogę kupiliśmy także pyszne toruńskie pierniki.

To była udana wycieczka, która doskonale wprowadziła nas w atmosferę Świąt Bożego Narodzenia.

Wycieczka do Złotowa

Nie zważając na  ponurą, listopadową aurę, uczniowie klasy pierwszej i trzeciej wraz ze swoimi wychowawcami – p. Hanną Łasińską i p. Teresą  Nowakowską wyruszyli na wycieczkę do Złotowa. Głównym punktem programu była wizyta na basenie „Laguna”. Dzieci z zachwytem korzystały z atrakcji pływalni i oddawały się wodnym szaleństwom. Wyjazd miał również na celu zapoznanie uczniów z kulturą Krajny oraz historią Złotowa i okolic. Doskonałym miejscem ku temu jest Muzeum Ziemi Złotowskiej. W związku z tym właśnie tam uczniowie spędzili kolejną godzinę i z uwagą słuchali ciekawych opowieści pana przewodnika. Obejrzeli także eksponaty przedstawiające dawne życie na Krajnie. Na koniec przyszedł czas na uzupełnienie straconych na basenie kalorii. Wszyscy z wielką ochotą udali się do pizzerii i zasiedli do wspólnego posiłku. Niestety, wszystko co dobre, szybko się kończy, przyszła więc pora na powrót do domu.

Power Bank

Uczniowie klasy IV pod opieką pani Lidii Mrotek wybrali się na wycieczkę do Piły na Power Bank znany też jako „laserowy paintball” – to realistyczna gra symulująca pole walki.
Wchodząc do gry, uczniowie otrzymali karabin i hełm wyposażone w czujniki trafień. Po krótkiej demonstracji działania sprzętu weszliśmy  do mrocznej podziemnej areny pełnej labiryntów, gdzie zaczęła się gra...
Zabawa była przednia i bardzo się podobała uczniom. Już planujemy kolejny wyjazd. Tym razem na basen

Zdjęcie użytkownika Power Bank Piła.

Skansen w Osieku

Uczniowie klasy IV wraz z wychowawczynią panią Lidią Mrotek , 5 października 2017r. udali się na wycieczkę do Skansenu w Osieku nad Notecią na imprezę edukacyjną, pt. „Jesień w polu i zagrodzie”. W Muzeum Kultury Ludowej czekało na nas wiele atrakcji:

• omłoty cepami i czyszczenie ziarna

• mielenie ziarna na żarnach

• wykopki i sortowanie ziemniaków

• smażenie powideł śliwkowych

• produkcja syropu z buraków cukrowych

• pokaz orki i narzędzi do uprawy roli

• przędzenie na kołowrotku

• tkanie na krośnie i deseczkach tkackich

• kiszenie kapusty • Wyrób masła

• produkcja kawy zbożowej z jęczmienia

• praca kowala i garncarza

Wszystkie przygotowane atrakcje były bardzo ciekawe. Mogliśmy kosztować wiele przysmaków przyrządzonych według starych receptur. Nam najbardziej smakowała pajda chleba, do wyboru z wiejskim masełkiem, domowym smalcem lub powidłami oraz domowej roboty krówki, zapas których chyba każdy zabrał do domu. Wycieczkę uświetnił przejazd bryczką. Pełni wrażeń wróciliśmy do domu. Już planujemy kolejny wspólny wyjazd.

Rok szkolny 2016/17

Piękne Karkonosze

Dzień pierwszy

Trzynastoosobowa grupa uczniów naszej szkoły wybrała się 7 czerwca 2017r. na kikudniową wycieczkęw Karkonosze. Pierwszym punktem naszej wyprawy było Afrykarium we Wrocławiu, uznawane za jeden z cudów świata wśród ogrodów zooogicznych. Jest to pierwsze na świecie oceanarium poświęcone faunie jednego kontynentu. Oglądać w nim można ponad 100 gatunków zwierząt zamieszkujących wody Czarnego Lądu. Zabiera nas w podróż przez siedem regionów Afryki. Po zwiedzeniu Afrykarium spędziliśmy czas na spacerowaniu po wrocławskim ZOO, a na koniec czas umilił nam pokaz tańcacych fontann przy Hali Stulecia.

Kolejnym punktem naszej wędrówki była wyprawa nad wdospad Podgórna, który jest trzeci co do wysokości w Karkonoszach.

Około godziny 1700 zakwaterowaliśmy się w Pensjonacie JURAL w Szklarskiej Porębie, a później wybraliśmy się na spacer po okolicy.

Wieczorem w jednym z pokoi odbyło się Pidżama Party ... Ciekawe jak uda nam się jutro rano wstać na śniadanie o 730

Dzień drugi

Dzisiajszy dzień był pełen wrażeń. Rano przywitał nas pan przewodnik górski pan Artur, który jest również ratownikiem GOPR i zabrał nas do dolnej stacji wyciągu na Kopę. Tu czekała na nas jednak niemiła niespodzianka, okazało się bowiem, że wyciąg rano uegł uszkodzeniu (uderzył w niego piorun) i musimy trasę na Śnieżkę na wysokość 1603 mnpm pokonać pieszo. Niektórzy miny mięli nie tęgie.No cóż ruszyiśmy trasą przez Biały Jar i Dom Śląski na najwyższy szczyt Karkonoszy. Droga była miejscami trudna do pokonania i wymagała od nas wysiłku, ale jak nie my to kto....

Daliśmy radę i w samo południe zdobyliśmy szczyt, tam już nikt nie pamiętał o trudzie wspinaczki, każdy był szczęśliwy. Po odpoczynku i wzdychaniach nad pięknem okolicy wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Tym razem wiodła ona przez najpiękniejszy szlak, przez schronisko Strzecha Akademicka i Samotnę( ukochane miejsce pani Lidki). Przy Samotni zatrzymaliśmy sie na dłużej, bo widoki zapierały dech w piersiach.

O godzinie 1700 pełni wrażeń wróciiśmy na obiadokolację. To nie był jednak koniec dnia. Wieczorem pojechaliśmy do Parku Wodnego Tropikana w Hotelu Gołębieski w Karpaczu.

Oj to był dobry pomysł. A w hotelowej kawiarni czekały na nas, po uciechach w basenie, pyszne desery lodowe.

Pełni wrażeń wróciliśmy do pensjonatu, ale jeżeli ktoś myśi, że byliśmy zmęczeni i grzecznie poszliśmy spać... to się myli. Panie miały co robić podczas nocnych dyżurów. :)

Dzień trzeci

Ten dzień był zaplanowany bardzo leniwie, aby nasze nóżki odpoczęły po wspinaczce na Śnieżkę oraz nabrały sił przed wędrówką na Szrenicę w sobotę. Pan Maciej zawiózł nas do Parku Bajek w Karpaczu, gdzie czekała na nas ciuchcia. Miała ona obwieźć nas po okolicy, zwiedzaliśmy z okien kolejki. Zatrzymywaliśmy się w ciekawych miejscach, takich jak Dziki Wodospad, zapora na Łomnicy czy kościół Wang.

W drodze powrotnej do naszego pensjonatu poszliśmy zobaczyć drugi pod względem wysokości (13m) urokliwy Wodospad Szklarki oraz pojechaliśmy do Muzeum Mineralogicznego. Tu zrobiliśmy ciekawe zakupy. Były to branzoletki, kolczyki, wisiorki, drzewka szczęścia, wszystko z naturalnych kamieni. Mamy nadzieję, że prezenty będą trafione.

Po obiadokolacji pojechalismy na Termy do Cieplic. Woda była naprawdę temalna. : ). Wieczorem czekało na nas ognisko z kiełbaskami. To był kolejny dzień pełen wrażeń.

Dzień czwarty

To juz niestety ostatni dzień naszego pobytu w górach. Po śniadaniu złożyliśmy walizki w świetlicy i udaliśmy się na szlak. Naszym celem była Szrenica 1362 mnpm. Pan przewodnik Tomek poprowadził nas malowniczą trasą przez najwyższy z wodospadów, Wodospad Kamieńczyka. Było to dla nas ciekawe doświadczenie, bo musieliśmy iść tam w kaskach.Wodospad spada trójstopniową kaskadą o wysokości 27 m do przepięknego Wąwozu Kamieńczyka. Wąwóz Kamieńczyka ma ok. 100 m długości,  Przy wodospadzie znajduje się schronisko „Kamieńczyk” i „Szałas Sielanka".
Urok i baśniowy klimat wąwozu Kamieńczyka docenił Andrew Adamson reżyser brytyjskiej produkcji „Opowieści z Narnii: Książę Kaspian”.
Nakręcono tu sceny do ekranizacji tej znanej i cenionej książki C. S. Lewisa. Mieszkańców Szklarskiej Poręby nie dziwi wybór producentów filmu. W wąwozie Kamieńczyka, z jego pionowo wznoszącymi się skalnymi ścianami, szumem spadającej z wysoka wody można poczuć się jakbyśmy zeszli do baśniowego królestwa.

Po zdobyciu Szrenicy udaliśmy się malowniczym szlakiem do pensjonatu. Aby ponać wszystkie atrakcje, to ostatni odcinek pokonaliśmy wyciągiem krzesełkowym.

Pełni wrażej wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy do ostatniego punktu wycieczki, którym był Park Miniatur w Kowarach.

i ukochana Samotnia

Dziękuję wszystkim dzieciakom i tym z Bądecza i tym z Dziębówka za wspaniałą atmosferę. Do zobaczenia podczas kolejnej wyprawy, a to już za rok. zapraszam.

Poznań wart poznania!

Z pewnością przekonało się o tym dziesięcioro uczniów  klas IV-VI, którzy dnia 24 maja 2017r. pojechali pod opieką P. Iwony Tadych i J. Wasilewskiej do stolicy Wielkopolski.

Celem  tegorocznej wycieczki było:  poznanie wybranych zabytków Poznania: Stare Miasto, Ratusz, zwiedzanie Palmiarni, Muzeum Rogalowego, pobyt rekreacyjny na Malta Sky, umiejętność zachowania się w restauracji, czytanie menu, zamawianie posiłków, kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych oraz w środkach transportu,  integracja uczniów i wzmocnienie więzi koleżeńskiej.

Mimo niesprzyjającej pogody wyjazd okazał się bardzo udany, zwiedzanie zaczęliśmy od Starego Miasta; zobaczyliśmy Ratusz; wzniesiony w stylu renesansowym, Wagę  Miejską , Odwach, Pręgierz, Domki Budnicze; urocze, kolorowe, XVI-wieczne kamieniczki, przyklejone do słynnego poznańskiego Ratusza, przy którym wyglądają bardzo niepozornie, także pałace: Działyńskich, Mielżyńskich, Górków, liczne fontanny i rzeźby, np. fontanna Prozerpiny, Apolla czy Neptuna oraz słynną Studzienkę Bamberki.

W Muzeum Rogalowym, znajdującym się na Starym Mieście, poznaliśmy recepturę i składniki używane do produkcji rogali świętomarcińskich, legendy o powstaniu rogali. Po założeniu czapek kucharskich, wspólnie  wypiekaliśmy i degustowaliśmy  rogale świętomarcińskie.

Dużo śmiechu było przy poznawaniu i słuchaniu elementów poznańskiej gwary. Obejrzeliśmy także  multimedialną prezentację  o historii i dumach Poznania i zwiedzaliśmy renesansowe wnętrze kamienicy.

Po obejrzeniu pokazu słynnych koziołków i zakupie pamiątek na Starym Mieście udaliśmy się na obiad. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Palmiarni. Wraz z przewodnikiem udaliśmy się w niezapomnianą podróż po odległych kontynentach, wśród bogatej roślinności różnych stref klimatycznych. Wrażenia wzbogacały dźwięki żywych ptaków, szum wody i akwaria pełne egzotycznych ryb. Dowiedzieliśmy się także, że Palmiarnia Poznańska jest największą w kraju i jedną z największych w Europie i ma już 106 lat.

Miło wspominamy także pobyt na Malta Sky, gdzie mimo niesprzyjającej pogody, zjeżdżaliśmy na pontonach, kolejce górskiej.

Pełni wrażeń wróciliśmy do Bądecza.

„Piękna i bestia”

Dnia 17 marca 2017r. odbyła się długo wyczekiwana wycieczka do  kina „Helios” w Pile. Uczniowie wraz z opiekunami: P. I. Tadych, P. J. Wasilewską i p. L. Mrotek  wyjechali  obejrzeć  film w technologii  3D pt. „Piękna i bestia”.

Tym razem zobaczyliśmy w wersji aktorskiej produkcję Walta Disneya jak to Bella, błyskotliwa, piękna i niezależna młoda kobieta, szukając zaginionego ojca, trafia do ponurego zamku Bestii. Uwięziona w tajemniczej posiadłości dziewczyna z czasem zaprzyjaźnia się z jej zaczarowanymi mieszkańcami. Tam poznaje Bestię. Mimo początkowego przerażenia Bella stopniowo zaczyna dostrzegać dobre serce i duszę Księcia, uwięzionego w ciele potwora.

Oprócz aktorów mogliśmy zobaczyć niezwykłe, uosobione przedmioty: imbryk, zegar czy fortepian a także posłuchać pięknej muzyki w wersji musicalu.

Wyjazd okazał się bardzo udany, pełni wrażeń wróciliśmy do Bądecza.

"Powiat Pilski, jakiego nie znamy"

27 lutego 2017r. uczniowie naszej szkoły mieli możliwość obejrzeć wystawę fotografii, na której zaprezentowano nagrodzone prace w konkursie "Powiat Pilski, jakiego nie znamy". Kurator wystawy - pan Artur Łazowy opowiedział uczniom o sztuce fotografii oraz zachęcał do rozwijania tej pasji. Uczestnicy zobaczyli i/lub odkryli  mniej znane miejsca w naszym powiecie.